bg

AB SEB bankas

Jogailos 4, Vilnius
Mob. tel. +370 655 84929
El.paštas Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Balandžio 1 d. ankstų rytą išvykę iš Druskininkų, pervažiavę visą Lietuvą, Latviją ir Estiją, pavakarę skyrėme pažinčiai su Talino senamiesčiu. Vėlų vakarą keltu ,,Meloodia” išvykome į Helsinkį. Kai kam tai buvo pirmoji gyvenime naktis, praleista laivo kajutėje.
Kitą dieną atvykę į Suomijos sostinę, susipažinome su įžymiausiais jos kampeliais: Senato aikšte, Katedra, prieplauka su žuvų turgumi. Lankėmės gimnazijoje, kur mokosi apie 1000 moksleivių, dirba apie 100 mokytojų ir stažuojasi apie 200 būsimųjų pedagogų. Direktoriaus pavaduotojas ir anglų kalbos mokytoja papasakojo apie Suomijos švietimo sistemos ypatumus, apie savo mokyklos darbą ir tradicijas, atsakė į mūsų klausimus. Didelį įspūdį sukėlė ekskursija po šią 2003 m. pastatytą gimnaziją: erdvūs moderniomis technologijomis aprūpinti kabinetai, turtinga biblioteka, pavydą keliantis mokytojų kambarys, amfiteatrinė aktų salė, sporto salių kompleksas... Ilgai visa tai aptarinėjome keliaudami autobusu į senąją Suomijos sostinę Turku, iš kur kruiziniu laivu ,,Silja Europa” turėjome išvykti į Švediją.

Ypatingi muziejai

Balandžio 3 d. praleidome Stokholme. Pirmiausia apžiūrėjome šio nepaprasto grožio miesto centrą: Rotušę, Karalių rūmus, Riterių salą. Lankėmės Švedijos nacionalinėje švietimo agentūroje, kur išklausėme paskaitą ,,Švedijos švietimo politika, švietimo sistemos ypatumai ir naujovės”. Popietę praleidome karališkojo ,,Vazos” laivo ir Astridos Lindgren muziejuose. Įdomu buvo žiūrėti filmą apie 1628 m. nuskendusio laivo iškėlimo ir restauravimo darbus. Astridos Lindgren muziejus - tai ne įprastas memorialinis rašytojos namas, o jos kūrinių personažų pasaulis, į kurį leidiesi įsėdęs į traukinuką. Kiek įspūdžių jame patiria jaunieji skaitytojai, susitikę su Mažyliu ir jo draugu Karlsonu, su mažąja Madike ar Emiliu iš Lionebergos... Apgailestavome, kad nieko panašaus neturime Lietuvoje.

Papasakosime mokiniams

Naktį praleidę kruiziniame laive ,,Silja Festival”, sugrįžome į Suomiją. Helsinkio mokslo muziejuje ,,Heureka” susipažinome su paroda, pasakojančia apie senovinį Teotiuanakanos miestą Meksikoje, žiūrėjome panoraminį filmą apie vulkanus vandenyno dugne. Įdomu tai, kad šis muziejus yra ,,gyva” paroda, interaktyvus centras įvairaus amžiaus žmonėms. Eksponatai čia yra tam, kad galėtum pats pajusti atradimo džiaugsmą. Stebėjome, kaip mokinukų grupelės mažytėse laboratorijose atliko chemijos ir kt. bandymus. Kitas pažintinės ekskursijos objektas Helsinkyje - ,,Sea Life”. Tai jūrų gyvūnijos pasaulis. Akys raibo nuo vandens floros ir faunos įvairovės. Bene didžiausią įspūdį kėlė čia pat, virš galvos, plaukiojantys rykliai. Likusį laiką praleidome pasižvalgydami į Helsinkio architektūrą. Neišdildomą įspūdį paliko akmenyje iškalta Tempeliaukio bažnyčia. Stabtelėjome prie miesto parko, kuriame pastatytas paminklas įžymiajam suomių kompozitoriui J.Sibelijui.
Taigi malonių įspūdžių patirta daug. Jų neišblaškė net ir audringa Baltija, negailestingai supusi keltą grįžtant į Taliną. Turėsime ką papasakoti savo mokiniams. O už turiningą kelionę esame dėkingi ,,Saulės” pagrindinės mokyklos direktorei O.Malaškevičienei, kelionių agentūrai ,,Pegaso kelionės”. Ačiū saugiai vežiojusiam vairuotojui Antanui.